Spring makeup

HEJ bloggen! 
Det var såå längesen jag fick tid över till att blogga - förlåt. Har jättemycket material att visa er, men har helt enkelt inte haft nån ork eller inspiration att faktiskt sätta mig ner och skriva. 
 
Tentan jag skrev i början av april gick SÅ himla bra, ett mer än godkänt betyg. Nu har jag bara en tenta kvar. Kan ni förstå det? EN TENTA KVAR. Sen kommer jag inte plugga på KTH mer! Fick reda på tentan för några veckor sen, och nu är det äntligen en tid av lite mer avslappnad stämning i kroppen. Har börjat planera plugget för nästa tenta men tar det med ro än så länge.
Veckan efter tentan blev det en supermysig kväll med Josefi, och morgonen efter fick jag äran att få sminka henne, som jag brukar tjata om att få göra. Brukar i och för sig inte behöva tjata speciellt mycket. 

Det blev en vårig sminkning med rosa/lila och guld. Josefi passar så sjukt bra i starka läppfärger så passade på att använda min läpp-palett från Anastasia. För att göra looken lite mer glammig satte vi dit lite extra fransar, älskar att använda fransar som sitter tre och tre, triple knots. Blir mycket volym men mer naturligt och lättare att kontrollera än en hel fransrad! 
 
 
 
 
Produkter:
 
Bas:
- Lumene Blur Foundation "2.0 Soft Honey" + Armani Luminous Silk Foundation "4.0"
- Maybelline Fit Me Concealer "15"
- RCMA No Color Powder
- Anastasia Beverly Hills Contour Kit (Light/Medium) "Fawn"
- Mac Cosmetics Mineralize Skin Finish "Give Me Sun"
- Anastasia Beverly Hills Blush Trio "Pink Passion"
- Mac Cosmetics Mineralize Skin Finish "Soft & Gentle" Hightlight + Dose Of Colors DesiXKaty highlight "Fuego"
- Mac Cosmetics Prep + Prime FIx+ setting spray
 
Ögon:
- Nabla Cosmetics Dreamy Eyeshadow Palette. 
- Morphe Brushes 39A Eyeshadow Palette - mest "Forever"
- Maybelline Studio Gel Eyeliner "Black"
- Kiss Lashes - triple knot eyelashes
- Maybelline Total Temptation Mascara
 
Bryn:
- Anastasia Beverly Hills Dip Brow "Dark Brown" 
- Inglot Mixing Medium "Duraline"
- Isadora Tinted Brow Gel
 
Läppar: 
- Anastasia Beverly Hills Lip Palette vol.1. 
 
Allmänt, Makeup & Skönhet | Bassmink, Beauty, Eyeshadows, Foto, Foundation, KICKS, Makeup, Makeupartist, Skönhet, Smink | |
Upp