Kalla toner

Helgen är över, och en ny vecka är igång. Har varit snorkallt idag! Närmre 8-9 minusgrader när jag drog mig mot jobbet imorse. Dock blir vädret och ljuset fantastiskt när det är så kallt och bitigt. 
Passande nog satt jag och sminkade mig i kalla toner i lördags! Första riktiga lediga helgen på väldigt länge, var bara hemifrån igår när vi skulle veckohandla. Att få sitta med sminket, en katt som kurrar i sängen bakom och en bra podd. Livet på en pinne.
 
Detta blev resultatet!
 
Läppstiftet var den mörkaste lila (längst ner till höger) från Anastasias Läppalett som jag fyndade på kicks i mellandagarna med lite reapris. Har länge suktat efter den, och äntligen så blev den min. Nu är det verkligen att snåla och spara pengar. Sparkontot har blivit lite lidande i och med all ledighet då jag pluggat under hösten. 
 
 
 
Produkter använda till denna look:
 
Bas:
Inglot Under Makeup Base (Fick denna på prov när jag köpte en Duraline i Stockholm. Gillade verkligen hur den kändes på huden, har aldrig känt en produkt som betedde sig som den! Skitcool finish och konsistens).
Lumene Blur Foundation, 02 Soft Honey
Mac Select Cover Up Concealer, NW20
RCMA No Color Powder
Anastasia Beverly Hills Blush Trio, Peachy Love
Anastasia Beverly Hills Powder Contour Kit, Light/Medium
Mac Prep & Prime, fix+
Mac Mineralize Skin Finish (highlighter), Soft & Gentle
 
Bryn:
Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade, Dark Brown
Inglot Duraline
 
Ögon:
Maybelline 25h Studio Gel Eyeliner
L'Oreál Paradise Extase Mascara
Morphe Brushes, 39A Dare To Create Eyeshadow Palette
Morphe Brushes, 25B Eyeshadow Palette
 
Läppar:
Anastasia Beverly Hills Lip Palette vol.1. 
 
 
Kommentera gärna om det finns fler looker ni vill att jag försöker återskapa, eller nåt annat inlägg ni är sugna på att se! Ha en superbra vecka <3 
 
/J
Allmänt, Makeup & Skönhet | Beauty, Makeup, Skönhet, Smink | |
Upp