Burgundy plum

Go' fredag på er!
Har idag haft mycket på jobbet + varit hos optikern för linskontroll. Härligt dyrt och bra det där, jeez jag som försöker snåla och spara mer för tillfället. 
 
Här är iallafall min sminkning som jag haft idag. En mjuk och varm lila sotning. Gillar verkligen att vinga ut ögonskuggan mjukt istället för en eyeliner. Det blir lite mer nertonat och inte så 'in your face' markerat. Det är svårt att få bilder som gör sminket rättvisa när man står i badrumslampans sken klockan 7 på morgonen och försöker fota med mobilen. Dags att ta fram kameran lite oftare så jag får ordentliga och proffsiga foton, även fast min mobilkamera är grym för att vara en telefon! Den gör ju att jag kan lägga upp lite oftare på instagram
 
 
Produkter använda till denna look:
 
Bas:
- Smashbox Primerizer
- Lumene Blur Foundation, nyans 02 Soft Honey
- Mac Select Cover Up Concealer, nyans NW20
- RCMA No Color Powder
- Anastasia Beverly Hills Powder Contour Kit nyans 'Light/Medium'
- Anastasia Beverly Hills Blush Trio - Peachy Love, rougen längst till vänster
- Dose Of Colors - DesiXKaty highlighter 'Fuego'
- Mac Prep & Prime fix+
- Mac 'Give Me Sun' bronzer
 
Bryn:
- Inglot Duraline
- Anastasia Beverly Hills Dipbrow nyans 'Dark Brown'
 
Ögon:
- Morphe Brushes 39A Dare to Create eyeshadow palette: färgerna 'Passion och Forever' plus diverse transitions
- Maybelline 24h studio Gel Eyeliner
- L'Oreal Lash Paradise Extase Mascara
- Dose Of Colors Highlight 'Fuego' i ögonvrån 
 
Hoppas ni gillar det! Ikväll blir det pasta med skaldjur, lite vin, några goa chips och en film. Helgen blir första helgen hemma på ett tag. Plugg, smink och lite fix hemma står på schemat!
 
Allmänt, Makeup & Skönhet | |
Upp