DIY brush cleaning board

HEJ!
Det var ett tag sen! Eller vad tycker ni?
Har varit fullt upp med jobb varendaste dag, vilket innebär att det är så svårt att få till bilder på sminkningarna jag gör nästan varje dag. 
 
Igår och idag har det dock blivit en del bloggmaterial, då jag igår fick sminka mamma för en gångs skull. Sminkade även mig själv efteråt, så de lookerna kommer snart i ett separat inlägg!
 
Idag har jag dock haft en superskön dag lite för mig själv. Oscar jobbar idag så jag fick en hel del tid att göra sånt man inte känner för annars. Gick en lång promenad längs havet och lyssnade på Mia Skäringers och Anna Mannheimers podd (bästa podden för övrigt!), tog ett bad och tvättade håret - så nu sitter jag här i turban och badrock och skriver lite. 
 
En sak jag planerat länge men inte känt för är att göra en egen penseltvättbräda! Finns massor av såna från exempelvis Sigma, Morphe mfl. Men det är så enkelt att göra en egen. Billigare också dessutom!
 
Det enda som behövs är
- En fin skärbräda eller skiva. 
- En limpistol och några extra limstavar.
 
Klutta ut några spaceade mönster i olika storlekar med lim och låt torka! 
Sparar på dina händer då du slipper köra runt penslarna i handflatan med vatten och såpa och bli supertorr. 
 
 
Tips tips!
Vad tycker ni? Är det bättre med en proffsig eller spelar det ingen roll? Ser fram emot att prova den faktiskt. 
 
Allmänt, Makeup & Skönhet | |
#1 - - Hanna Karlsson:

Jag tycker inte att det spelar någon roll så länge det är lika bra.

Svar: När jag hade provat den insåg jag att de längre och större mönstren hade svårt för att hålla sig kvar. Får prova att göra en till med bara små mönster, för de funkade hur bra som helst! :) Tack för din kommentar
Jenny Frost

Upp