MORPHE

Hej allihop! 
 
Äntligen har jag plockat fram kameran och faktiskt tagit de där bilderna som krävdes inför detta inlägget. 
Förra veckan fick jag nämligen hem ett paket från Kalifornien och från inget annat märke än Morphe Brushes som är så sjukt hypeat i USA, främst på grund av penslar och ögonskuggor. 
Denna gången var det inte mindre än ett specialsläpp från ett samarbete mellan Morphe och en youtuber vid namn Jaclyn Hill, som jag följt sedan jag började titta på youtube seriöst för ungefär 1 - 1,5 år sedan. Under två år har hon jobbat i hemlighet tillsammans med märket och tagit fram en ögonskuggspalett med 35 stycken custom shades - limited edition och allt det dära - och jag lyckades få tag på en! Alla exemplar såldes ut på 45 minuter, men ryktena säger att en batch till är på g. 
 
Färgmässigt finns så gott som allt jag behöver i den här paletten. De mörka varma tonerna finns där, de lite mer vågade starka accentkulörerna och metallic-skuggorna. Lena som smör, pigmenterade och skuggas och suddas hur bra som helst. Saknar en ljus benfärgad matt färg dock, men det finns i så många andra paletter så det gör inte så mycket egentligen. Denna palett är alltså helt custom och har en annan formula och sammansättning än i Morphes andra produkter.
 
Stella ville självklart vara med på bild, as always.
 
Bättre färgåtergivning
 
Utöver detta passade jag på att beställa hem en lite mer vardaglig palett i och med deras grymma priser. Nämligen 25B-paletten; as seen below: 
 
Många matta - både i varm och kall ton - samt ungefär 6-7 metallic/skimmer-skuggor. 17.95 dollar! Fett bra pris och klart godkända skuggor. Inte i samma klass som Jaclyn-paletten eller exempel Anastasias Modern Renaissance som jag använt varje dag sedan jag fick hem den, men ändå väldigt bra formula. 
 
 
Första looken någonsin med paletten blev den här! Bronsig med metallic och matta skuggor ton i ton + accenten med turkos metallisk skugga i ögonvrån. 
Övrigt sminkmässigt:
- Foundation -- Mix mellan Kicks Skin Enhancer nyans 2 samt Smashbox Studio Skin hydrating foundation nyans 1.1 
- Concealer -- Maybelline Fit Me i nyans 20
- RCMA No color powder för att fästa
- Bryn - Anastasia Dip Brow i Dark Brown
- Maybelline 24h Gel Liner 
- Mascara DiorShow Extase
- Contour/bronze från Anastasias Contour Kit
- Blush/Rouge från Apolosophy
- Highlight från Mac Cosmetics, Mineralized Skin Finsh -- "Soft and Gentle" 
- Läppfärg en mix mellan ett supergammalt Chanel-läppstift i en brun/orange ton min mormor hade, samt NYX Soft Matte Lip Cream i nyansen Stockholm. 
 
Hoppas ni tyckte om mitt första inlägg med mer tid lagt. Fler looker, fler tips osv kommer så småningom. 
Ge mig gärna feedback & önskemål! 
 
Harebra!
/J 
Allmänt, Makeup & Skönhet | |
Upp