Utmaning 2

"I söndags var jag som sagt på ett BodyBalance-pass och mådde galet dåligt.
Idag ska jag prova mig på en ny utmaning om jag vågar, och om jag kommer iväg. Ikväll ska jag träna i det fria gymmet med Oscar.  
Det har jag inte gjort sedan i höstas - och då max två gånger under hela hösten. 
 
Jag försöker förbereda mig mentalt redan nu, men jag är så nervös och så skraj. 
Är det verkligen rimligt att jag är så här nojig? Hur ska jag göra inför kvällen? Ska jag skriva upp lite övningar jag kan göra på egen hand, eller ska jag bara köra när jag är där? Man kanske känner sig mer självsäker om man har en liten plan att gå efter. Vi får se hur det blir."
 ____
 
Detta skrev jag igår morse och visste inte om jag skulle publicera det eller inte. Kom jag till gymmet? Självklart inte, jag blev livrädd när det närmade sig och övertalade Oscar att ta en promenad längs med havet istället. Det var iofs väldigt skönt (kallt), härligt och man pratade om allt möjligt på ett annat sätt än man gör i soffan på kvällen. Är glad att jag kom ut över huvud taget, men är ändå skamsen för att jag inte kom iväg som det var tänkt.
 
Förhoppningsvis kommer jag ut på nån mer promenad denna veckan, mitt mål till att börja med i januari är åtminstone en gång med ordentlig motion per vecka, för att sen börja trappa upp lite för att vänja kroppen och huvudet. Vardagsmotion får jag en del via jobbet och busspromenaderna. 
 
Jag är galet kluven till det här med gymmet. Ska försöka ta mig dit fler gånger, men mår jag så pass dåligt som jag gör efter varje gång vet jag inte om det är värt det. Men sen samtidigt vill man inte ge upp heller, och undvika det man är rädd för. Den onda ångestcirkeln liksom - undvikande, mer ångest, mer undvikande, ännu mer ångest etc. 
 
Ni läser ju hur överanalyserande jag är, ska försöka ta det lite mer med ro, men det är så skönt att få ut allt man tänker ibland, haha. 
 
Hoppas ni har det lite lättare med träning/motion än vad jag har! Hoppas ni får en superfin helg. För min del ikväll blir det vedugnsbakad pizza från strandhotellet + på spåret med la familia uppe i Mellbystrand. Löv it. 
Kram! 
J
Bjuder på en liten selfie från nyårsafton! 
Allmänt, Privatliv och tankar | |
Upp