MAC '35'

Hej på er!
 
Sitter framför tvn med lite youtubevideos igång och försöker få ordning på huvudet och kroppen. Fick gå hem från jobbet idag på grund av min krånglande mage. Hade så ont att jag skakade och inte kunde gå/sitta ordentligt, men nu efter medicin + värmekudde på magen känns det betydligt bättre. 
 
Tänkte visa er ett par nya fransar jag provat från MAC - nummer 35. Annars älskar jag Ardells fransar - det är de jag köper allra mest. Men man måste ju prova lite nytt! Jag vill ha fluffiga fransar - ej för symmetriska. Sen om de har en "cat eye"-effekt eller har som dessa - en form där mittendelen av ögat får ett lyft - spelar egentligen ingen roll för mig. Det beror helt på humör. 
 
 
Något jag märkte då jag tagit ur fransarna från sin förpackning var att de var väldigt raka. Inte att de var raka i bandet som ska ligga mot fransraden - utan mer att fransarna inte var böjda så som fransar brukar vara! Blev lite förvirrad och visste inte om jag skulle applicera dem så att de satt rakt upp eller om de skulle stå rakt ut från ögat. Jag provade att böja dem lite lätt andra gången jag använde dem för att få till någon slags vanlig form men allvarligt talat var det här inte några fina fransar på. 
 
På denna första bilden är de faktiskt väldigt fina -- men om ni tittar på bilden här nedanför....
...så ser ni att här är de väldigt spretiga och ger inte ögonen någon fin form. De står väldigt mycket rakt ut trots att jag böjt dem. 
 
Jag var trots fransarna väldigt nöjd över min varma roseguldsskuggade sminkning. Skuggorna jag använt är från Nabla Cosmetics "Dreamy Palette". Toppkvalitet! 
 
BTW! Vill ni ha en youtube-tutorial på denna sminkning? Jag har nämligen filmat den och tänkte försöka klippa ihop och spela in röstkommentarer inom närmsta veckorna. Har enormt mycket i huvudet för tillfället i och med att om drygt en vecka ska jag skriva min sista tenta på KTH! Klarar jag den är jag helt färdig teknologie-kandidat. Jag struntade ju i min Masterutbildning iom min utmattningsdepression och psykiska ohälsa och bara att bli klar med mina 180hp har varit en enorm prestation för mig. Tänk vilken lättnad att få bli klar! Håller tummarna och ska jobba stenhårt med plugget nu i 1,5 vecka. 
 
Det blev ett väldigt osammanhängande inlägg idag, men sån är jag!
Ha det bäst tills nästa gång
/J
 
Allmänt, Makeup & Skönhet | |
Upp