Nomade

Hej på er!
Sitter och ska snart gosa ner mig i soffan och vänta på Oscars hemkomst ikväll. Han har varit iväg på utbildning i Dalarna över två nätter, och på söndag drar han till Göteborg i en hel månad för mer jobb. Kommer bli tufft att bo ensam så mycket! Som tur är kommer han hem på helgerna, och nån gång får jag ta tåget upp till Götet för lite minisemester också.
 
Dagarna går i ett just nu, om bara 2 veckor är det dags för tenta i Stockholm och jag känner mig faktiskt inte förberedd denna gången heller. Ska ta ledigt från jobbet så gott som hela nästa vecka + dagarna efter påsk så jag har mycket tid till att plugga - men det är tufft att göra det rent ekonomiskt. Hellre mycket nu än att behöva åka upp en gång till sen i höst kanske.
 
Tänkte dock visa er vad jag haft för parfym de senaste dagarna! När vi var på väg till Italien fick jag syn på att mitt favoritmärke när det gäller parfym hade släppt en doft jag inte sett förut. Nämligen Chloé's nya eau de parfum 'NOMADE'. Har haft 'Love Story' i flera år, även den som hette 'Love' som inte finns längre. Utöver Chloé's dofter brukar jag gilla Hugo Boss. 
Tänkte att det inte kunde vara så mycket dyrare hemma i Sverige om jag hade bra rabattcheck från Kicks - men så fel jag hade. Det var snordyrt. Kunde inte stå emot dock - och den minsta storleken fick följa med mig hem från Kicks efter jobbet i måndags. Jag älskar doften! Blommig, vuxen men fräsch och inte för tung. Gillar ju inte söta dofter what so ever, så Chloé's parfymer brukar vara mina absoluta favoriter.
Sen att flaskan var väldigt fin gör ju inte saken bättre!
 
 
Med hem från Kicks fick jag även Maybellines nya mascara + ett torrschampo från Batiste. Torrschampo är verkligen en nödvändighet för mitt tunga tjocka hår. Blir fett efter bara någon dag trots att jag försöker att inte tvätta det mer än 1 gång i veckan / var 4-5 dag. 
 
 
Mascaran var dock bra och väl värd de 150 kronorna eller vad den nu kostade. Det var ungefär det iallafall!
Borsten passar de som vill komma åt alla fransar och få lite längd -  ändå lite volym. Måste säga att L'Oreals Paradise Mascara fortfarande är mitt förstaval när det gäller 'drugstore'-mascaror. Annars har min absoluta favoritmascara Dior från slutat tillverkas, så tills jag researchat klart om lite 'finare' märken håller jag mig till Paradise eller den här från Maybelline. 
 
Hoppas ni får en fin torsdagskväll, och är ni trötta från jobbet - håll ut! Snart är det helg! <3 
/J 
Allmänt, Makeup & Skönhet | Beauty, Drugstore, Foto, KICKS, Makeup, Mascara, Parfym, Smink | |
Upp