Back To Reality!

HEJ!
Jag är tillbaka! Har haft en ledig semestervecka bland alptoppar med familjen och susat ner för bergen på skidor. Tänkte därför bjuda på lite semester - och matbilder, matbilder är väl obligatoriskt när man varit i mitt favoritland - Italien! 

Dolomiterna är lätt mitt favorit-skidställe. Maten är helt i min smak, vinet är amazing och skidåkningen och utsikten är hur fin som helst. Kan inte heller räkna antalet gånger man sagt 'Grazie', 'Ciao' och 'Arrividerci' under veckan. 
 
En dag satt vi nere i byn 'Selva' och käkade lunch under vår Sella Ronda-tur. Åt en lite spicy och supergod "Spaghetti aglio olio e peperoncino" - (stavningen på det där??). Fick dock ingen bra bild på den! 
Solen värmde och man fick lite färg på kinderna. 
 
Hela gänget med på bild, tyvärr kunde inte brodern hänga på i år pga nytt jobb. Hoppas på nästa år! 
 
Pappa var nöjd med de sprillans nya Rossignolskidorna han hyrde. 
 
Vi hittade ett favvisställe för kvällsmat - HUR god pizza som helst, bröd med vitlöksolja och servicen från personalen var grym. Jag drack dessutom en obligatorisk varm choklad i backen en dag. Dock utan rom denna gång!
Att komma hem var faktiskt ganska efterlängtat. Längtade hem sista dagen, hem till katterna och till vanliga matrutiner. Jag som har matproblematik sedan långt tillbaka har alltid en skräckblandad förtjusning för hela semesterveckor i och med rutinrubbningar och frestande onyttig mat så pass frekvent under kort tid. Men i år känner jag att det var ett startskott inför vårens mer hälsosamma leverne. Snart öppnar vårt gym 50 meter från porten och jag tycker faktiskt det ska bli väldigt skönt att få börja träna efter mitt tvååriga uppehåll. 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Privatliv och tankar | Foto, Italien, Mat, Resa, Skidåkning, Travel | |
Upp