Mina senaste beauty-inköp

Det blev en liten drugstore-haul inne på kicks förra veckan!
I julklapp fick jag ett presentkort av min bror, vilket innebar att äntligen kunde jag köpa hem lite nödvändigheter som är så sjukt tråkiga att köpa annars. Tänkte prova olika lite billigare foundations och concealers att ha på en vardagsbasis! Bland annat FIT ME- och Lumenefoundations som jag funderat på ett tag,
 
Den överhypeade PIXI Glow Tonic fick jag med mig hem från mellandagsrean för halva priset. Har använt den i cirka en vecka nu och känner redan lite resultat faktiskt. Ska försöka fortsätta använda den regelbundet och se vad som händer! Det är alltså meningen att den ska kemiskt exfoliera huden lätt och ta bort döda hudceller. Den har dessutom förhindrat ett par finnar jag haft på G dessa dagarna! (Vet inte ens om den ska hjälpa mot det, men just finnar och småplitor har jag faktiskt märkt skillnad på.)
 
Maybelline FIT ME Luminous and Smooth foundation. För oss lite torrare. Tog färgen 125 som är en ljus till medium, varm nyans. Tror den är superbra både nu framåt våren och på sommaren. Just nu passar den mig perfekt som haft för ljus foundation alldeles för länge. Ljusar upp med ljusare concealer för att den inte ska bli för mörk i mitten av ansiktet. Är nämligen ganska ljus i ansiktet men mycket mörkare på kroppen vilket blir lite knas när jag har kortärmat eller med lite lägre halsringning. Dessutom är det ju väldigt tråkigt att se blek och trött ut tycker jag. 
 
Sen blev det Maybellines eraser concealer i färgen 'neutralizer'. Den ser väldigt fin ut på huden, men lite för lite täckning enligt mig. Dessutom fick jag hem Lumenes 'Blur Foundation' som ska ha lite Longwear-effekt. Tog färgen 2 - Soft honey, som verkade vara en varm ljus/medium-nyans. Inte provat den än, men lovar säga nåt ord om den när jag testat ett par gånger!
 
Utöver detta köpte jag även min absoluta favoriteyeliner. Använder alltid mattsvart gel-liner när det är en vinge jag  är ute efter. Sen min nya favoritmascara, Lash Paradise från L'Oreal. 
 
Hoppas ni får en fin vecka! Har ett litet nyårsinlägg jag ska försöka jobba på i veckan som jag hoppas kommer upp framåt helgen. Tenta om två veckor, så nu är det mycket på G. 
Kram på er!
/J 
 
Allmänt, Makeup & Skönhet | Bassmink, Drugstore, Foundation, Hudvård, KICKS, Makeup, Smink | |
Upp