Att få tiden att räcka till

 
Ah! Fy farao vad tiden går fort nu!
 
Så mycket händer hela tiden och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna njuta av min favorittid på året. Har efter min födelsedag och tentaveckan efter börjat en ny CAD-kurs för att mina HP ska räcka till examen, vilken tar enormt mycket energi och tid på både vardagar och helger. Sen händer det något varje helg nu framöver, det är också lite galet, men också enormt kul!
 
Denna helgen blir det att hjälpa mamma och pappa att tömma gamla huset, och helgen efter blir det en weekend till vår favorit-märkesoutlet i Tyskland med mamma och pappa + goda vänner. Oscar var tvungen att jobba i år så får shoppa massor till honom på egen hand. 
Sen är det helt plötsligt första advent?! Har den helgen inbokad att jag ska åka till världens bästa Josefi i Kalmar för lite marknad på slottet, mys och möjligtvis en sittning. 
Sen rullar december på och deadline på slutprojekt 19e december, sen jul, sen nyår och sen tentaperiod igen. Jeez!
 
Tänkte bara att ni skulle veta lite varför jag uppdaterar som en snigel. 
 
Vad vill ni se för sminkningar i jul? På mig och på folk i er närhet? 
Just nu är jag inne på att jag ska prova mer vinrött eller grönt på ögonen i kombo med silver. Möjligtvis en vinröd glitter-liner mha. liquid lipstick? Eller en cut crease med rött eller grönt + silver - eller guldaccent. Till nyår älskar jag marinblått/koboltblått + silver och svart. Mörkt, stiligt, glam. Like! 
 
Bilderna är lånade från pinterest och instagram! 
 
(pinterest)
 
 
(inlägg från Nabla Cosmetics på instagram)
 
Eller möjligen gå så långt som den här? Skämt åsido, vore jäkligt roligt att göra den dock.
 
Ska försöka mig på skapa nåt liknande av de övre, kanske inte på julafton, men kanske på jobbets julfest eller nåt! Ett varmt rött läppstift är alltid klassiskt på julen också. Mitt favoritröda är ett liquid lipstick från Anastasia Beverly Hills i färgen "Kathryn". Se nedan! Det var i stort sett min julsminkning 2016.
 
Hoppas ni har en jättefin och mysig tisdagskväll!
/J 
 
 
Allmänt, Makeup & Skönhet | |
Upp