Dreamy Palette

Hej bloggen, och glad torsdag!
Har faktiskt startat dagen ganska bra. En god frukost i magen, en termos med kaffe, vågade ha läppstift och ser fram emot dagen. Var på massage igår, något av det bästa jag unnar mig varje månad, och det fanns en hel del spänningar att lösa upp. De sitter så djupt så det går typ inte, men det är välgörande att gå regelbundet. Min kropp hade inte pallat stressen jag utsätter den för annars.
 
Har inte möjlighet att ta några bra bilder idag på grund av förjäkla dåligt ljus, men tänkte att jag skulle visa er mitt nyaste tillskott bland mina ögonskuggor - nämligen 'Dreamy Palette' från Nabla Cosmetics. 
 
 
Detta är första gången jag provar deras skuggor och jag är verkligen imponerad av skuggornas formula i paletten. 
Alla färger går att para ihop på något sätt, men ändå skapa olika looker. Har faktiskt haft paletten som min vardagliga go-to sedan jag köpte den för några veckor sedan. 395kr för 12 skuggor, mycket prisvärt tycker jag!
 
 
Har tyvärr inte haft tid att göra swatches på egen hand men här är en liten print screen från nablas egen instagram. (OBS, skuggorna är lite ljusare i nyansen än vad det ser ut på bilden!)
Skulle verkligen rekommendera paletten! Trodde inte jag skulle använda den så mycket som jag gör, men den är betydligt roligare att jobba med än vad man kanske tror från första anblicken! Min favoritskugga skulle nog vara den allra ljusaste shimmerskuggan, den har en vit bas och har reflektioner i både guld och silver. Använder den jämt i inre ögonvrån plus mitt på locket för en liten extra halo-look. 
 
Hoppas ni alla får en superfin dag! Nu ska jag plugga järnet inför nästa tenta om 3 veckor exakt. 
 
Allmänt, Makeup & Skönhet | Beauty, Eyeshadows, Makeup, Makeupartist, Skönhet, Smink, Ögonskugga | |
Upp