Through My Phone

Hej igen!
 
Nu när jag varit frånvarande så länge så tänkte jag att ni skulle få se lite av bilderna jag tagit med telefonen de senaste veckorna! Det har inte varit mycket smink - men mycket har hänt iallafall. 
 
Maj har varit fantastiskt fint i och med vädret, och blev ett par rundor på golfbanan med både päronen + Oscar och bror min. Denna kvällen åkte vi upp efter jobbet och tänkte spela 9 hål, men vi blev så taggad att vi spelade hela rundan och fick se solnedgången de sista hålen. Snacka om känslan att vara i nuet, njöt av varje sekund. 
 
 
Ganska direkt efter detta började min tentavecka. Satt hemma i fönstret i sovrummet och även här tänkte på hur fint vi har det. Älskar utsikten från vårt sovrumsfönster, tänk att jag aldrig tittar ut ordentligt trots att jag sitter precis här och sminkar mig varje dag? 
I pauserna från tentaplugget gjorde jag lite layouts i min Bullet Journal. Månadens tema är lite floral/office. Blommigt och fint mot hårt och svart/vitt. Sjukt nöjd. 
 
 
Efter tentaveckan blev det såklart en tripp till Stockholm. Mamma hängde på och vi gjorde stan med Anna som vi sov hos på fredagen - (skrev tentan lördag morgon). Vi käkade Vongole och drack vin på Taverna Brillo - recommend recommend, för det var supergod mat och verkligen jättebra service. Man får betala lite för det, men det var det värt. När vi gick där i innerstan kände jag att jag faktiskt saknar att bo i Stockholm emellanåt. Hade man bott i innerstan (drömma kan man ju) så hade jag nog trivts hur bra som helst. 
 
 
Tentan gick nog åt skogen trots att jag tyckte att plugget gick ganska ok. Men hade väldig ångest och nervositet innan jag gick in + var extremt stressad under tiden, så kände att jag inte kunde tänka ordentligt. Jag har alltid kunnat prestera bättre än veckans plugg på tentan - men nu förstår jag alla de som får lite blackouts under själva tentan.
 
Nu är det återhämtning som gäller -- har mått jättedåligt nu ett par dagar men Oscar har hjälpt mig igenom det värsta. Ska försöka vända det till det bättre och försöka blicka framåt istället -finns så mycket roligt planerat nu framöver. Vi satte upp lite hyllor vid min sminkstation hemma och det blev superfint verkligen. Som jag skrev i det förra inlägget är hemmapiff det som hjälper min ångest bäst.
Nu ikväll blir det AW med jobbet och imorgon studentfirande hemma hos Josefi då lillebrorsan tar studenten och jag vill fira hennes högskoleexamen i efterhand. Kommer bli superkul! Lite fint smink och klackar på det så blir det hur bra som helst. Älskar att piffa upp mig. 
 
Ha det toppen och njut av solen så mycket ni kan!
Kram /J 
 
 
 
 
Allmänt, Bullet Journaling, Privatliv och tankar | Bullet Journal, Dagbok, Foto, Kreativitet, Mat, Resa, Student, Travel | |
Upp