MITT 2017

Jag har varit relativt opersonlig här på bloggen hittills. Nästan bara snack om plugg och smink egentligen! Möjligtvis min lilla text där jag "bröt mig loss" från mitt förflutna med prestationsångest osv. Men jag tänkte faktiskt att ni inte bara skulle få se sminkrelaterat, utan även lite personligt emellanåt. Börjar därför året med en sammanfattning av mitt 2017! KBK! 
 
 
 
Hur har ditt 2017 varit? Beskriv med tre ord! 
Nystartande, gladare och ganska stressigt!
 
Vad är din största framgång 2017?
Är sjukt stolt över mitt stora CAD-projekt jag lämnade in precis innan jul. Lade ner så galet mycket tid och energi på det och att jag ens fick det inlämnat är galet. Fick precis reda på att jag blev godkänd och dessutom med betyg C så är jättenöjd och stolt över det. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad och/eller ledsen?
Oscar och jag har kommit mycket närmare varandra i år. Vi firade 5 år och detta är utan tvekan bästa året för vår relation, vilket gör mig jättejättejätteglad. Alla tentor jag misslyckats med är dock något som tyngt mig hela året. 
 
Bild på vår mysiga årsdagsweekend i Kiel/Neumünster i somras!

Genomgick du en stor förändring under året? 
Jag flyttade hem till Skåne på riktigt vid årsskiftet! Oscar och jag bor äntligen tillsammans igen. Vi köpte lägenhet tillsammans som vi målade om och flyttade in till mitt i stan i Helsingborg.
 
Lite sneakpeeks från vår ommålning. Idag är det mycket mer i ordning, men vi vill fortfarande renovera både kök och badrum. Köket längtar vi nog mest efter just nu. Lovar att visa mer inredning så småningom!

Vilket datum från 2017 kommer du aldrig glömma?
 1 juni. Oscar och jag fick tillträde till lägenheten + att jag fick sminka både Joelle och Julia inför deras studentbaler. Så fantastiskt rolig, men stressig dag! Insåg då att jag älskar att lägga smink seriöst på andra. 
 
Julias smink
 ... och Joelles!

Vad önskar du att du gjort mindre eller mer?
Önskar att jag tog fler av de underbara promenaderna längs med havet med en bra podd i lurarna. Synd att man ska behöva vara så rädd att gå själv när det skymmer - och det är ju för fasen alltid mörkt här hemma? Är på jobbet varenda ljusa timme på dygnet känns det som. Vår, sommar och tidig höst får jag passa på som attan. 
 
Vad var extra dåligt med året?
Min extrema stress. Stressen som hela tiden är underliggande har brutit ner min kropp, mitt sinne och tagit slut på all ork. Att jag dessutom inte tränat över huvud taget, som jag hoppades kunna komma igång med 2017, gör att jag inte fått nån vidare energi också. Blivit lite som en stressad trött zombie utan energi. 
 
Vad var extra bra?
Att få vara mestadels nöjd och glad. Ångesten är märktbart förminskad sedan förra året och jag kan ofta känna en koppling till varför ångesten kommer. Ätstörningarna är dock mer framträdande när ångesten från depression, panik och trauma backat lite. Stress triggar dock alla dessa punkter, men resultatet/ångesten har varit märkbart mindre! Att ha fått vara glad har varit fantastiskt och jag tänker på det varenda dag. Har gråtit rekordlite 2017. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Allra mest pengar har jag lagt på diverse kläder/väskor på outleten i Tyskland, mest för att jag handlat så mycket på en gång. Annars smink och mat!

Bästa köpet?
Jaclyn Hill's palett tillsammans med märket Morphe Brushes. 

 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag bjöd familjen på fisksoppa och bubbel hemma i lägenheten! Fick en liten skattjakt på morgonen av Oscar med massa fina presenter och kort jag fick leta efter. <3 

Något du önskade du dig och fick?
Ett par Adidas NMD's som jag fick av Oscar i julklapp, plus smink och en superfin väska för smink och penslar från Zoeva! Lovar att visa den här någon dag. 

Något du kommer önska dig nästa år?
Har faktiskt redan börjat skriva på en liten lista så jag verkligen kommer ihåg grejerna. Just nu är jag inne på en 'Ring Light' eller några softboxar så jag kan börja filma. Plus en ansiktsbehandling kanske! Det har jag tänkt på länge. Kommer så klart alltid önska mig en hund, och med alltid menar jag varenda eviga dag tills vi skaffar en. 

Vart reste du under 2017?
Tog ett antal turer till Stockholm, i februari firade vi pappas 50årsdag i Ischgl (Österrike) och åkte skidor, varit i Köpenhamn ett par gånger över dagen och 3 turer till Tyskland! 

Ischgl/Samnaun-Österrike/Schweiz, nånstans på gränsen!

Vilka sånger kommer påminna dig om 2017?
Hela Paramores album 'After Laughter'. Verkligen årets album för mig! Det har varit ett Paramore-år i allmänhet. Favvisar är Hard Times, Fake Happy, Rose-Colored Boy, Feeling Sorry, Playing God, Monster OCH MASSA FLER. Sommarens låt var Feels med Calvin Harris, Pharrell Williams och Katy Perry.

Bästa youtubekanalerna/personligheterna under året?
Desi Perkins och Katy DeGroot (Lustrelux). Utan tvekan! Sen har jag upptäckt RawBeautyKristi, iluvsarahii, Alyssa Ashley, Jackie Aina och svenska Katrin Berndt. 

Bästa podden?
Skäringer och Mannheimer utan tvekan. 

Vem saknade du under året?
Josefi. Galet mycket! Det är för långt till Kalmar och vi har för mycket att göra båda två emellanåt. Adventshelgen i Kalmar var en av de bästa på året. 

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Att få ha ett friskare förhållande till min kropp, och att slippa få tillbaka de jobbiga underkända tentorna. 

Är det något du saknat år 2017 och vill ha 2018?
FRIHET från skolan och den hemska stressen! Just nu är målet att jag ska vara skolfri efter juni. 

Vad vill du säga till dig själv inför 2018?
Våga! Gör det du tycker är roligt och ta dig tid att faktiskt hänge dig till det. OCH TA DET LUGNT. Du har inte så bråttom!

Har du några nyårslöften?
Jag vill verkligen bli klar med skolan och få mitt examensbevis. Sen att utvecklas i självförtroendet och VÅGA göra mer med sminket/blogg/insta/youtube osv och att bli bättre på det! Öva öva öva! Jag måste lära mig att chilla lite också, ibland tänker jag på alldeles för mycket på samma gång. 

 
 Trött men taggad för 2018!
 
 

 

Allmänt, Privatliv och tankar | |
Upp