Desi X Katy ♥ DOSE of Colors

ÄNTLIGEN ett nytt inlägg! Har tagit så mycket foton med Oscars stora kamera så att min handled troligtvis kommer göra ont i morgon bitti, haha.
 
För lite drygt en månad sedan, mer korrekt sagt den 14 augusti - släpptes ett samarbete mellan mina två absoluta favorit-makeup gurus/youtubers och märket DOSE of Colors grundat av Anna Petrosian. Desi Perkins och Katy DeGroot a.k.a Lustrelux.
Produkterna de arbetat med är: två highlighters, två mjukt matta läppstift, två liquid lipsticks, ett läppglans och en ögonskuggspalett med fyra metalliska accentskuggor att komplettera din look med. Syftet med att släppa en palett med endast metalliska/skimmerskuggor var att de själva alltid använder sina egenskapade matta paletter till att skapa grundskuggorna på ögat, samt sedan använda accentskuggor och pigment för att förändra looken. Supersmart koncept tycker jag! 
 
På grund av min lite tighta budget under augusti beställde jag endast de två matta läppstiften samt en highlighter. 
 
Desi Perkins till vänster & Katy/Lustrelux till höger 
 
Stort plus för de fina förpackningarna. Ytan på utsidan av läppstiften är matt vilket gör att de känns lite lyxiga att hålla i. Självklart tog de fram läppstift i fina nude-färger, som går åt det beige/bruna varma hållet. Jag som har en mer gul/oliv-underton i min hy har jättesvårt för att hitta bra nude-läppstift som inte ser för rosa ut, och dessa är perfekta för mig! Det var precis det Desi & Katy ville få fram, då de också har varmare hudtoner med oliv-underton. Färgerna är 'More Creamer Please' till vänster som är en varm beige/brun färg och 'No Shade' till höger som är lite ljusare men med samma ton.
 
En liten swatch-bild på de två läppstiften + highlightern 'Fuego'. Längst till vänster är färgen 'No Shade' och 'More creamer please' till höger. Det jag gillar att ha just nu är att först ha på den mörkare färgen över hela läppen och sen blanda i 'No Shade' i mitten.
Highlightern 'Fuego' är mjuk och somrigt guldig. Kommer vara superfin nu i höst också när ljuset med alla orangea löv kompletterar den guldiga färgen. Den andra highlightern de släppte - Míramé - hade en lite mörkare roséguldig färg.
 
___
 
 
Utöver detta har jag även införskaffat mig L'oreals nya mascara Paradise Extatic. En mascara för volym och längd, vilket jag verkligen gillar. Tänkte inkludera den i detta inlägg i och med att förpackningen matchar så bra med DesiXKaty-produkterna. 
 
Gillar mascaran starkt och den gick på drygt en hundring inne på kicks under deras starterbjudande!
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Makeup & Skönhet | |
Upp